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Battlefield 3 funktioniert nicht mehr (Update)

Battlefield 3 Support

Battlefield 3 Support

Update:
So wie es aussieht habe ich nun endlich eine Lösung für das Problem “Battlefield 3 funtkioniert nicht mehr” gefunden. Geholfen hat mir eine Problemlösung, die bereits einige Spieler bei Empire: Total War angewandt haben. Sobald man den virtueller Adressspeicher unter XP, Vista oder Windows 7 auf 2500 MB abändert, scheint das Battlefield-3-Crash-problem behoben zu sein.

Und so geht´s:
1) Prepare the operating system to be able to use beyone 2GB address space with a userva of 2.5GB (only 32 bit OS’s need to do this): I am purposely using only 2500 for userva for specific reasons and any more will likely not be needed, as a result the kernel will have plenty of space to play in.

All 64 bit OS’s
Nothing to do on the OS. Proceed to step 2 on setting the executable. 64 bit OS’s running 32 bit binaries are also limited to 2GB application space.

XP 32
* Find your Boot.ini located usually on the C:.
If you cannot see it, you probably have system files hidden, then follow these instructions at microsoft (also uncheck “hide protected operating system files”)
* Right click on the boot.ini and choose properties. Uncheck “read only”
* Open the boot.ini by double clicking it.
* Under the section called find the line that says “multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS=”Windows XP Professional…”. Yours may look a bit different. We are going to make a duplicate, so that if you make a mistake you will not harm yourself from booting into your computer. Drag you’re mouse across the entire line, right click and choose copy. Then right below the line you just copied right click your mouse and choose paste. You should now have two lines one after another that are exact duplicates.
* Change the bottom line that you just copied with the following addition on the end. Add a space at the end of the line and then this without the quotes “/3GB /USERVA=2500”
* In that lower boot entry you just made, find the name of the operating system in quotes and change it to something like “Windows XP 3GB”, so you can differentiate at boot up.
* Close and save the boot.ini.
* Right click on the boot.ini, hit properties, check read only.

Windows 7/Windows Vista
* In Windows 7/Vista go to Start menu. Go to Accessories. Locate the command prompt shortcut and hover mouse over it. Right Click on the shortcut then select Run as Administrator.
* In the command prompt type this exactly: bcdedit /set increaseuserva 2500. Then hit enter.
* Make sure you get a message back confirming the change was made. To verify the entry is there you can type just bcdedit, hit enter, and you should see the entry now listed.
* Then close the command prompt. You just told Vista to increase user virtual address (userva) space to 2500MB.
* Changes take effect on reboot but don’t reboot yet.

SUMMARY
We extended the user virtual address space in XP, Vista and 7 to 2500MB, so now applications can utilize up to that much if they are set to be Large Address Aware. While some 32 bit games/applications are set, Empire is not.

2) Now reboot the PC because Windows needs to set the userva at 2500 which only happens after startup.

If you skip any step it will not work. When you have rebooted you should be good to go. Run the game as normal with the original game shortcut.

TO UNDO THE CHANGES
For the XP 32 bit just delete the line from your boot.ini.
For Vista 32 Open command prompt as administrator and type: bcdedit /deletevalue increaseuserva. That deletes the entry.
Reboot and you are back to normal.

Quelle: battlelog.battlefield.com

Originalmeldung:
Die Meldung in der Überschrift wird dem ein oder anderen unter euch mit Sicherheit bekannt vorkommen. Da ich diese Meldung momentan öfter zu Gesicht bekommen habe, als mir lieb ist, dachte ich mir, dass es nun an der Zeit ist, den Battlefield 3 Support auf die Probe zu stellen. Und ich nehme es vorweg: Mein Problem besteht noch immer. Nach ein paar Minuten im Multiplayer-Modus stürzt das Spiel mit der Meldung “Battlefield 3 funktioniert nicht mehr” ab.

Im Battlelog habe ich dann über den Punkt Feedback & Support – zu finden auf der linken Seite – Kontakt mit dem Kundenservice aufgenommen. Via Live Chat habe ich mich dann mit dem netten “Jhabi Lal” über mein Problem unterhalten. Als erstes wurde mir empfohlen alle Antivirus-Programme und die Firewall zu deaktivieren. Das habe ich gemacht, geholfen hat es aber leider nicht. Danach habt mir Jhabi folgendes empfohlen:

Please follow the below steps and restart your computer:
Right click on task bar
Click on the Task Manager button to launch the Windows Task Manager.
Follow these steps to close unnecessary programs:
Click the Applications tab to view the list of active programs.
Click on any program listed in this window and click the End Task button.
Repeat the previous instructions until all programs have been closed.
Follow these steps to close unnecessary processes:
Click the Processes tab to view the list of active processes.
Click the User Name column header to organize the processes by login.
Click on any program listed next to your Windows login, other than EXPLORER.EXE and TASKMGR.EXE, then select the End Process button
Warning: Do not close any processes running under SYSTEM, LOCAL SERVICE, or NETWORK SERVICE
Repeat the previous instructions until all programs associated to your Windows Login are closed except for the following two:
TASKMGR.EXE
EXPLORER.EXE
Press and hold the Windows key and the letter R
In the Run box type: %temp% and press Enter
When the folder containing all temporary files opens press and hold the CTRL button and the letter A to highlight all files in that folder
Press the Delete key.
When prompted to verify if the files should be deleted, click Yes.
Any files that cannot be removed can be safely ignored.

Kurz gesagt: Ich sollte alle temporären Dateien löschen. Auch das habe ich gemacht. Funktioniert hat es jedoch ebenfalls nicht.

Zusammenfassend bleibt zu sagen, dass der Live-Support eine gute Idee ist, in meinem Fall war er jedoch nicht zielführend. Ich werde demnächst noch einmal mit dem Support Kontakt aufzunehmen. Sollte der Support dann eine Lösung für mein Problem haben, lasse ich es euch natürlich sofort wissen!

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