in

Nintendo tut sich schwer zu entscheiden, was cool ist

Nintendo Logo 2

Nintendo’s legendärer Designer Shigeru Miyamoto denkt, dass die Spiele der Firma nicht in existierende Spielegenres des aktuellen Marktes passen.

Miyamoto sagte der Los Angeles Times in einem Interview auf der E3 2014: “Nintendo isn’t one simple element of an overall gaming industry, I really think there needs to be a Nintendo genre, that’s almost its own entity.”

Den größten Unterschied zwischen Nintendo und anderen Publishern und Entwicklern sieht Miyamoto darin, dass Nintendo versucht, die eigenen Spiele nicht ganz ernst zu nehmen.

Er sagte: “It’s not that I don’t like serious stories or that I couldn’t make one, but currently in the video game industry you see a lot of game designers who are working really hard to make their games seem really cool. For a lot of us at Nintendo, it’s difficult to decide what cool is. In fact, it’s a lot easier for us to laugh at ourselves. It’s almost as if we’re performers. Our way of performing is by creating these fun, odd and goofy things.”

Das denken wir:

Nintendo bleibt der eigenen Linie treu und setzt auf das Alleinstellungsmerkmal.

Quelle: Los Angeles Times

Schreibe einen Kommentar

Deine E-Mail-Adresse wird nicht veröffentlicht. Erforderliche Felder sind mit * markiert