in ,

Focus Home Interactive kündigt Styx: Shards of Darkness an

Für mich zählt Styx: Master of Shadows mit zum Besten, was das Stealth-Genre in den letzten Jahren hervorgebracht hat. Klar, das Spiel hat so seine Macken, aber wenn man dem kleinen grünen Meuchelmörder eine Chance gibt, dann wird man mit einem spannenden Stealth-Abenteuer belohnt.

Nun war es viele Monate still um Styx – bis jetzt! Denn kürzlich wurde mit Styx: Shards of Darkness ein Nachfolger angekündigt. Coole Sache oder? Ich habe auf jeden Fall richtig Lust drauf. Hier die offizielle Ankündigung:

Cyanide and Focus Home Interactive Unveil New Stealth Game Styx: Shards of Darkness

Following its positive reception from press and players, Focus Home Interactive and Cyanide Studios wanted to delve deeper into the world of Styx with more ambition! The centuries-old goblin assassin Styx returns in a new stealth game, Styx: Shards of Darkness, with a bigger budget, bigger ideas, and a new engine: Unreal 4. Revealed in the first official screenshot of the game, check out a nimble, more refined Styx, built from the ground-up. Master of Shadows was a valiant exploration into the world of the green goblin thief, but in Shards of Darkness, delve deeper into a more complex narrative and fully realized world.

Having been in development for 6 months, discover in this first screenshot the new Styx, putting his skills to good use within the heart of Körangar, one of the many extensive mission areas to explore and creep around in Styx: Shards of Darkness.

Following the fall of Akenash tower, an extraordinary matter has forced Styx out of hiding to infiltrate Körangar, the city of the Dark Elves. Supposedly impregnable, a diplomatic summit offers Styx a chance at slipping in unnoticed, as he learns that the event is nothing but a mere façade… Moreover, the Elves have joined forces with the Dwarves, and the only thing both races have in common is a mutual hatred of the Goblins…

Embark upon a stealthy adventure with new enemies, new environments, and a plethora of new mechanics aimed at refining the abilities and movement of Styx; grappling around corners, climbing ropes, and using his trusty knife as a zip-wire. Shards of Darkness aims to offer unparalleled freedom of movement, along with refined stealth and assassination mechanics, expanding and improving on the strengths of Styx: Master of Shadows – which is coincidentally the Midweek Madness deal on Steam, until Friday 16, with an exceptional 66% discount off the price! A great opportunity to discover the origins of Styx.

Styx: Shards of Darkness comes to PS4, Xbox One, and PC next year.

Also bis zum Release müssen wir uns noch etwas gedulden. Styx: Shards of Darkness erscheint erst irgendwann 2016 für PC, PS4 und Xbox One. Sobald es weitere Infos zu Styx: Master of Shadows gibt, informieren wir euch natürlich umgehend.

Das denken wir:
Meiner Meinung nach mussten wir schon viel zu lange auf die Ankündigung eines zweiten Teils warten. Ich freue mich drauf.

Schreibe einen Kommentar

Deine E-Mail-Adresse wird nicht veröffentlicht. Erforderliche Felder sind mit * markiert